lördag 20 mars 2010

Aj då....

En fyrboll polare var ut och spelade på parkbanan. På 6:e hålet slog en av dem en rejäl slice över buskaget in i kohagen. Snål som han var gick han efter och letade.

Efter flera minuter kom killen tillbaka till de andra på fairway – helt blåslagen och med trasiga kläder.

-Vad har hänt, hur är det med dig, frågade kamraterna.

- Jo, jag gick runt buskaget och in i kohagen men såg inte bollen någonstans. Då plötsligt såg jag en ko som rörde sig lite konstigt, liksom vaggade och verkade ha ont. Så jag lyfte på svansen och mycket riktigt, mitt i baken satt en boll. Fast bollen var gul så det var inte min boll. Just då kom en annan spelare, en dam, och letade efter sin egen bortslagna boll. Så jag lyfte på kons svans igen och frågade damen – Ser det här ut som din? Och sen minns jag inget mer………..